İzleyiciler

15 Ağustos 2011 Pazartesi

Free pattern şimşek mekkuin (free pattern Mc.Queen9




Mc Queen (Şimşek Mekkuin)


Arabamız 1 taban,1 üst parça,2 yan

parça,4 tekerlek ,2 göz ve dilerseniz arkasına bir rüzgarlık örülerek yapılıyor.
Arabayı örmeden önce aşağıya şablonlarını ekledim. mutlaka şablonuna bakın.Ben şablondaki sayıları sizler için hazırladım.

Alt taban parçanın yapılışı (Ben siyah örmüştüm orjinalinde kırmızı )
1.sırada kırmızıyla 23 zincir yapıyoruz ve üzerini 22 sık iğne dolduruyoruz.
2-12 .sıraya kadar 22 sık iğne örüyoruz.(12 sıra kırmızı olacak)
13.sırada her iki yanlardan 4 sık iğne artırıyoruz.Sayımız 30 oluyor.
42..sıraya kadar 30 sık iğne örüyoruz. (32 sıra oluyor)
43..sırada her iki yanlardan 4 er sık iğne eksiltiyoruz.Sayımız yine 22 ye düşüyor.
44-54 .sıraya kadar 22 sık iğne örüp bitiriyoruz.(12 sıra oluyor)

Arabamızın üst parçasının yapılışı


Mc Queen (Şimşek Mekkuin)


arabaya arka tampondan başlıyoruz.
1.sırada kırmızıyla 31 zincir çekip üzerini 30 sık iğne dolduruyoruz.
2-17 .sıraya kadar 30 sık iğne (17 sıra oluyor)
şimdi arabamızın arka farları örülmeye başlanıyor.renk geçişleri var dikkat!
18.sırada 2 kırmızı 2 sarı 3 beyaz 16 kırmızı 3 beyaz 2 sarı 2 kırmızı
19. sırada 2 kırmızı 2 sarı 4 beyaz 14 kırmızı 4 beyaz 2 sarı 2 kırmızı
20-42. sıralar kırmızı örülüyor.(23 sıra olacak)burası arabamızın arka bagaj bölümü oluyor.
43-44 2 kırmızı 26 beyaz 2 kırmızı (30)Burada arabamızın arka cam bölümünü örmeye başlıyoruz.
Cam bölümünü örerken ilk sırada (43. .sırada ) tığımızı sık iğnemizin arkasından batıyoruz ki cam bölümü yukarıya doğru eğimli olsun.diğerleri normal örülüyor.
45 .sıra baştan 1 eksiltip 2 kırmızı 24 beyaz 2 kırmızı 1 eksilt (28)
46.sıra 2 kırmızı 24 beyaz 2 kırmızı (28)
47.sıra 1 eksilt 2 kırmızı 22 beyaz 2 kırmızı 1 eksilt(26)
48.sıra 2 kırmızı 22 beyaz 2 kırmızı (26)
49.sıra 1 eksilt 2 kırmızı 20 beyaz 2 kırmızı (24)
50.sıra 2 kırmızı 20 beyaz 2 kırmızı (24)
51.sıra 1 eksilt 20 kırmızı 1 eksilt (22)
52.sıra 22 kırmızı (22)
53.sıra 1 eksilt 18 kırmızı 1 eksilt (20)şimdi arabamızın tavanını örüyoruz.yine ilk sırada tığımızı arkadan batıyoruz.
54-64 20 kırmızı (12 sıra olacak) 53.sıradaki 20 sık iğne de beraber.
65.sıra 20 kırmızı
ön camı örmeye başlıyoruz tığımızı yeniden arkadan batıyoruz ilk sırada.
66.sıra başlardan 1 artır 2 kırmızı(artanla beraber kırmızı sayısı 2 ) 9 beyaz 11 kırmızı (10 kırmızı+1 artır) (22)
67.sıra 2 kırmızı 18 beyaz 2 kırmızı (22)
68.sıra başlardan 1 artır 2 kırmızı 20 beyaz 2 kırmızı (a.b.k.s.2) (24)
69.sıra 2 kırmızı 20 beyaz 2 kırmızı (24)
70.sıra başlardan 1 artır 2 kırmızı 22 beyaz 2 kırmızı(26)
71.sıra 2 kırmızı 22 beyaz 2 kırmızı (26)
72.sıra başlardan 1 artır 2 kırmızı 24 beyaz 2 kırmızı(28)
73.sıra 2 kırmızı 24 beyaz 2 kırmızı (28)
  1. sıra başlardan 1 artır 2 kırmızı 26 beyaz 2 kırmızı (30)
  2. 2 kırmızı 26 beyaz 2 kırmızı(30)
    ön kaput örülmeye başlanıyor tığımızı yine arkadan batıyoruz.
  3. -96 arası 21 sıra 30 kırmızı (30)burası arabamızın ön kaputu
    ön farlar örülmeye başlanıyor.
    97.sıra 3 kırmızı 2 sarı 2 beyaz 16 kırmızı 2 beyaz 2 sarı 3 kırmızı(30)
    98.sıra 2 kırmızı 2 sarı 3 beyaz 16 kırmızı 3 beyaz 2 sarı 2 kırmızı (30)
    99.sıra 2 kırmızı 2 sarı 4 beyaz 14 kırmızı 4 beyaz 2 sarı 2 kırmızı(30)
    100-101 .sıra kırmızı
burada arabamızın ağızı örülüyor.


    102 .sıra 6 kırmızı 18 beyaz 6 kırmızı (30)
    103. sıra 8 kırmızı 14 beyaz 8 kırmızı (30)
    104.sıra 11 kırmızı 8 beyaz 11 kırmızı (30)
    En son arabamızın ön tampon kısmı örülüyor
    105-116 arası 30 kırmızı (12 sıra) bitti.....
    Arabamızın yan parçalarının yapılışı:
    2 adet yapılacak.camların aynı yönde olabilmesi için iplik geçişlerinde ilk parçayı arkadan ,ikinci parçanın ipliklerini önden geçirdim.
    Arabamızın yan üst parçasıyla paşlıyoruz.
    1.sıra 12 zincir üzerine 11 sık iğne kırmızı(11)
    2.sıra 3 artır 11 sık iğne(14)
    3.sıra 1 artır 14 sık iğne(15)
4.sıra 3 artır kırmızı 2 sık iğne kırmızı 1 beyaz 2 k. 8 b.2 .kırmızı (18)
5.sıra 2artır 1 kırmızı 9 beyaz 2 k .3 b.3 kırmızı(20)
6.sıra 4 artır 1 k.5 b,2k,10b,2k(24)
7.sıra 2artır 1 k,11b,2 k,7b,3k(26)
8.sıra 16 zincir üzerine 15 kırmızı+2 kırmızı,8b,2k,12b,2k(41)
9.sıra 18 zincir üzerine 17 kırmızı sık iğne+41 kırmızı (58)
10.sıra 58 kırmızı


Artırmalar resimde görüldüğü gibi yapılıyor.
11.sıra da 1.tekerlek oyuntusu yapılıyor.kırmızıyla devam ediyoruz.2 artır+3 kırmızı(5)
12.sıra(5)
13.sıra 2a+4k 1 kırmızı örülmüyor sondaki(6)
14.sıra (6)
15.sıra 1a+5k 1 kırmzıı örülmeyecek(6)
16-21 (6)
22.sıra 1artır +6 kırmızı(7)
23.sıra (7)
24.sıra 1 artır +6 kırmızı (7) 1 kırmızı örülmeyecek.BİTTİ!


Arabamızın 2.tekerlek bölümü
üst tarafı ve 1.tekerlek bölümü örülmüş arabamıza ipimizi üstten en son sıraya bağlıyoruz.10.sırası 58 örülmüştü şimdi 11.sıra dan başlıyoruz.
11.sıra 1 eksik başlayıp 11 kırmızı (11)
12.sıra 10 kırmızı sondan 1 kırmızı örme yani 1 eksiltiyoruz.(10)
13.sıra 2 kırmızı eksilt 8 kırmızı (8)
14.sıra 8 kırmızı+1 artır (9)
15.sıra 9 kırmızı
16.sıra 9 kırmızı+1 artır (10)
17.sıra 10 kırmızı(10)
18.sıra 9 kırmızı sondan 1 eksiltiyoruz.(9)
19.sıra 9 kırmızı (9)
20.sıra 6 kırmızı sondan 3 eksilt(6)
21.sıra 6 kırmızı bitiriyoruz.
Son (orta )bölümün örülmesi
Son bölümümüze 2.tekerlek bölümünden 5 sık iğne atlayıp başlıyoruz.
11.sıra 34 kırmızı sık iğne.1.tekerlek bölümünden 4 sık iğne önde bitecek.
12.sıra 2 eksilt 32
13.sıra 2 eksilt 30
14.sıra 2 eksilt 28
15.sıra 2 eksilt 26
16.sıra 1 eksilt 25
17.sıra 25
18.sıra 25
19.sıra 25
20.sıra baştan 1 artır 26
21.sıra sondan 1 artır 27
22.sıra baştan 1 artır 28
23.sıra sondan 1 artır 29 bitti.


Tekerleklerin yapılması 4 adet.(yeniden düzenlenmiştir)
Kırmızıyla başlanır.
1.sıra sihirli halka (6)
2.sıra 12 hepsine çift sık iğne
3.sıra 24 (hepsi çift sık iğne)
4.sıra 30 (3 tek 1 çift sık iğne )
5.sıra siyahla 36(4 tek 1 çift)
6.sıra 42(5 tek 1 çift)
7.sıra 48 (6 tek 1 çift) burada tığımızı arkadan batıp örüyoruz.
8-11 arası 48 (hepsi tek sık iğne). 11.sırada yine tığımızı arkadan batıp örüyoruz.
12 .sıra 42 (6 sık iğne 1 eksilt)
13.sıra 36 (5 sık iğne 1 eksilt)
14.sıra 30 (4 sık iğne 1 eksilt)
15.sıra 24 (3 sık iğne 1 eksilt)
16.sıra 18 (2 sık iğne 1 eksilt)
17.sıra 12  (2 sık iğne 1 eksilt) içlerini doldur.
18.sıra 6 bitiriyoruz.Bitti...
Gözler : sihirli halka siyah renkle.üst sırasında 3 sık iğneyi maviyle çift bat 3 sık iğneyi beyaz çift bat.
Dikim aşamaları :
Önce tüm parçaların etrafından 2 sıra sık iğne geçin.dikmesi daha kolay oluyor.Camların ve ağzının etrafını siyah iplikle işliyoruz.Gözlerini ön cama dikiyoruz.
Yan parçalara tekerlekleri dikin.
Yan parçaları üst uzun parçaya dikin.
En son alt tabanı dikin.Yumuşak bir araba istiyorsanız içini boncuk elyafla doldurun.alt tabana uygun mutlaka kartondan bir parça kesin ve yapıştırın yoksa tekerlekler havada kalıyor.Farklı alternatif olarak tüm parçalara uygun sünger kesip yapıştırın.kalan yerlerine elyaf doldurun.böylelikle araba sert duracaktır.Benimkisi yumuş bir araba oldu.
Arabamızın Orijinalinde arkasında bir rüzgarlık var .Şablonunda yapılışı verilmemiş.Fakat örmek isteyen 31 zincir üzerine 30 sık iğneyle başlayıp 8 sıra örerek bunu ikiye katlayıp arabaya dikebilir.
Sabırla beni takip ettiğiniz için teşekkürler....İnşallah yardımcı olabilirim...sormak istediğiniz her şey için asliser@windowslive.com
www.asosh1.blogspot.com






43 yorum:

  1. süpersin asosh.iftardan sonra örmeye baslicam.tesekkürler.tarife bakmadan yorum birakayim dedim:))
    tahasmama

    YanıtlaSil
  2. Süperrr...
    Aslıcım paylaşım için çokkk teşekkürler. Minik oğlanlar çok sevinecek.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir araba.. üşenmeden sıra sıra anlattığın için teşekkürler arkadaşım.. ellerine yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ben teşekkür ederim sevgili Emine,hayal arkadaşlarım ve tahasmama beni yorumsuz bırakmadığınız için...

    YanıtlaSil
  5. aldım şekerim kopyaladım çok öpüyorum...

    YanıtlaSil
  6. yasemincim forumlarda yayımlamana da ayrıca sevindim teşekkür ederimmm...

    YanıtlaSil
  7. Çok beğendim ustaca örülmüş.ben ilk amigurumiye Mc queen ile başlamıştım acemilik ya yapılışını yazmak aklıma bile gelmemişti.Paylaşım için teşekkürler...Elleriniz dert görmesin...

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık çok güzel olmuş paylaşıma tşkler :)

    YanıtlaSil
  9. mrb asosh bir süredir blogları takip edemiyordum ne kadar güzel olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. birde bu blogun üsündeki resimler çok hoş olmuş nasıl yaptın bende bloguma yapmak isterim

    YanıtlaSil
  11. şulecim teşekkür ederim o senin güzelliğin.
    resimlerimi fotofiltre programında yapmıştım.Önce arka plandaki resimleri bulup üzerine kendi resimlerimi kopyaladım.

    YanıtlaSil
  12. Aaaaa ben bunu yeni gördüm epey bir uzak kalmışım:)
    Çok güzel yaaa bende örmeye çalışmıştım sonra hiç hoşuma gitmedi yarım bıraktım ama bunun tarifi de kendide çok güzel ellerine sağlık bende aldım müsadenle :)

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş. bende başlaım örmeye. ama bir yerde takıldım. cam örerken sık iğnenin arkasından btıyoruz demişsiniz ilk sıra için nasıl yani anlayamadım ben bunu :( yardımınız için teşekkürler. ayrıca paylaşım içinde teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle teşekkür ederim sevgili adsız:)Deliklere batarak örüyorduk ama bu defa deliğimze batmıyoruz.Bir alt sıradaki trabzanımızın sağından tığımızı batırıp solundan çıkarıyoruz.

      Sil
    2. çok teşekkür ederim aslı hanım.paylaşımlarını beğenerrek takip ediyorum harikasnızzzzz :D

      Sil
  14. aslı hanım merhaba. birşey daha sormak istiyorum size. yan parçalar başladım.
    3.sıra 1 artır 14 sık iğne(15)
    4.sıra 3 artır kırmızı 2 sık iğne kırmızı 1 beyaz 2 k.8 b.2 .kırmızı (18)

    3. sıra bittiğinde elimizde 15 sık iğne var. 4 sıraya geçtiğimizde verdiğiniz sayıları yaptığımda 15 sık iğne yetmiyor. bilmem derdimi anlatabildin mi?ya da ben anlayamadım bilemiyorum. teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım şekerim 3.sırada 15 var ,4.sıraya geçtik 3 tane artırdık (3kırmızı artırdığımız sayılıyor +2kırmızı daha ör+1 beyaz+2 kırmızı+8 beyaz+2 kırmızı=18 sık iğne oluyor.
      inşallah ben anlatabildim bu defa :)

      Sil
  15. elimizde 15 sık iğne var.

    ilk üç sık iğneye arttırma yaptım 6 tane oldu. 4.ve 5. sık iğneye 2 kırmızı daha ördüm. 6.sık iğneye 1 beyaz ördüm 7.ve 8. sık iğneye ine kırmızı ördüm
    9.10.11.12.13.14.15. şimdi 9-10-11-12-13-14-ve 15. sık iğnelere 8 tane beyaz yapacam. ama sık iğne bitti. ama hala yapacaklarım bitmedi :D başka türlüde anlatamam ki ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekerimmm tam pes edecektim kii anladım sorunu.Şimdi 4.sıraya geçtik 2 zincir çekip ilk deliğe 3 sık iğne yapıyoruz sonrakilere artırma yapmıyoruz.Herzaman baştan artırmamız böyle olacak .Böylece sayımız tamamlanacak.Yine olmazsa yani anlayamazsan sana özel resimleyeceğim söz...

      Sil
  16. şimdi anladım ama son bir soru :D şimdi 2 zincir çekip ilk deliğe 3 sık iğne demişsin ya zincirin ilk deliğine di mi? yani 1. zincire 3 sık iğne sonrasında aynen devam di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle..Bravo size ...Devam ediyoruz pess etmek yok sorunuz olursa çekinmeyin elimden geldiğinde anlatırım.iyi çalışmalar dilerim...

      Sil
  17. çokkkk ama çokkkk teekkürler. sizin gibi iyi ilgilenei sıkılmadan cevap vereni de varmış demek ki. aslı hanım tekrar çokk teşekkür ederim. sizede iyi çalışmalar.

    YanıtlaSil
  18. çokk güzel olmuş.ellerinize sağlık.size bir sorum olacak nette araştırıyorum ama bulamadım bir türlü.sıra geçişlerini detaylı anlatabilirmisiniz.aynı renkte problem yok ama farklı renklerde belli oluyo.çıldırmak üzereyim.şimdiden cevaplarsanız teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  19. merhabalar bende iplerimi aldım başlıycam ama şablonları açamadın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım senin için şablonları en sona yükledim.Konunun altındaki resimlere bakarak çalışabilirsin.

      Sil
  20. mrblar şablonları açamadım iplerimi aldım yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  21. çok teşekkür ederim şablonları gördümilk herhalde bilgisayar açmadı dedim mesajı sonradan gördüm rahatsız ettim diye üzülmüştüm çok sağolasın altına başlamıştım artırmaları yapıyorum şimdi inşallah hallederim sorunsuz yapamassam yine rahatsız ederim. tekrar çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  22. harikasınız ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. ben şimdi ön camı yapıcam artırmalarda takıldım sıra başlarında bir artır derken 2 kırmızı olucak yazmışsınız artırınca mecbur 3 kırmızı oluyor mantığı çözemedim bir türlü yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şekerim uzun zamandır örmüyordum ben bu arabadan ama inceledim biraz nasıl anlatacağımım bilemedim ama sen artırma yapınca 3 kırmızı oluyor doğru ama bunlardan yalnızca ilk 2 tanesini kırmızı örüp 3. kırmızı yerine beyaza geçiş yapıyoruz.İnşallah çözümlenir.

      Sil
    2. canım çok sağol alt bitti üst bölüm bitti yanın biri bitti şimdi diğer tekine başladım gece örüyorum mecbur sayılı olduğu için bebek rahat vermiyor diye şimdilik iyi gidiyor inşallah sorunsuz gider ama dikmesinden çok korkuyorum örüpte o kadar zahmet verip dikemessem yer bitiririm kendimi

      Sil
    3. valla bravo size bebekli anneleri çok iyi anlıyorum ...Bende yeni geçirdim o evreleri...Örmek insana terapi geliyor...kolay gelsin dikmesinden de hiç korkmayın gayet güzel sonuç çıkıyor...elinize emeğinize sağlık

      Sil
  24. teşekkür ediyorum.zor oluyor ama hoşuma gidiyor.
    ben tekelrleklerde tıkandım kaldım 4 tane tekerlerk ördüm ama hepside birbirinden farklı oldu.3.sıra 24 (1 tek 1 çift sık iğne) sık iğne 24 olmuyor 1 tek 1 çift yapınca kendim uyarlamay çalıştım ama beceremedim.acaba yanlışlıkmı var 2 tek 2 çiftmi olucak yoksa 24 mü olacak sık iğneler şimdiden teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  25. vallahi dedektif gibisiniz...tüm yanlışlarımı buldunuz:) tekerlek bölümünü tekrardan yazdım yeniden düzenlenmiştir diyor.bakabilirsiniz yazım yanlışı yapmışım kusura bakmayın diyerek hatamı düzeltiyorum affınıza sığınıyorum...aynı şekilde artırma ve eksiltmelere uyarsanız mükemmel sonuç çıkıyor.Biraz siparişlerim vardı onları yetiştirebilmek için size yazamadım tekrardan ördüm tekerlekleri bu defa sorun çıkmaz inşallah...

    YanıtlaSil
  26. aslı hanım tesekkür ediyorum hersey için yanıs değil onlar nazar değmirtistir. lastiklerimde bitti sıra dikmede inşallah onuda başarıcam bitirdiğim zaman size fotosunu yollamak istiyorum ben sizi msnde ekledim ama kabul etmediniz sanırsam mail atarım olmassa bitmişini.herşey için sağolun hakkınızı helal edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevinirim resmini paylaşırsanız.benim msn kurulu değil bilgisayarımda,yeni bir face sayası hazırlıyorum oraya da koyabiliriz.http://www.facebook.com/asoshshop beklerim

      Sil
  27. ellerinizie saglık mükemmel bir anlatım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  28. Tarif için teşekkürler bende oğluma ördüm bir tane :)

    YanıtlaSil
  29. merhaba canım uzun zaman oldu nete girmeyeli hazır girmişken ziraret etmeden gidemedim allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  30. teşekkrler anlatımnz içn ama bnm yaptgm tampon camlar aynı oluyo orasnı nasl yapcz elyafımı çok koyuyruz camlarn üst tarafn belli olması içn

    YanıtlaSil
  31. Kusura bakmayın ben bu işlere daha yeni başlıyorum örmeyi anladım biliyorum da ama ip ve tığ konusunda takıldım. Tuhafiyeye ne demeliyiz de bize ip ve tığ verirler kaç numara tığ yada ip nasıl yani bunu da söyleyebilir misiniz

    YanıtlaSil
  32. Hi there!

    This pattern is what I have been searching for! I want to crochet this for my nephew! :)
    But could you translate it into English?
    It would be a big help!

    - Linda :)

    YanıtlaSil

Buraya düşüncelerinizi yazabilirsiniz.Beğenileriniz benim için çok önemlidir...