İzleyiciler

13 Aralık 2011 Salı

Parmaksız eldivenlerim




Cuma günü anneme gitmiştim.bilgisayar başında anneme yapılmış eldivenleri gösteriyordum.Annem ben sana başlarım şimdi deyince örgü canavarı içimde yine durmadı ....Annem tam bir örgü ustasıdır maaşallah diyeyim.Hemen kafasından bir örnek döşedi.Başladım örmeye öğrenmeye...Şimdi şekerlerim nako bonbon classic 5 numaralı şişle 40 ilmek başladım.Kollarım incedir zayıfçıklara tavsiye ederim aksi taktirde kolunuzu sıkar ...5 sıra cilveli lastik ördüm.( tersler normal örülüyor düzleri örerken ilmeği arkadan ve şişin üzerinden atıyoruz ....internette yapılışı vardır bulamazsanız ben yine resimlerim.) Sonracıma örneği koyduk.Ortası ağaç köküymüş.....6 ilmeği şişten çıkarıp 3 ünü sağa 3 üçünü sola kaydırıyoruz bildiğimiz saç örgüsü...sonraki 6 ilmeği de tam ters olacak şekilde saç örgüsü gibi büküyoruz.buna bükmek deniyormuş....İşte böyle....kalan kısımlar 2 ters 2 düz ama civelekli olacak:)
belli bir uzunluğa gelince parmak yerini yapıyoruz. 1 ilmeğin hem sağından hem solundan artırıyoruz.arkadan artırma yapılmıyor. ilmek sayısı 1o olunca düz olarak sadace parmak kısmını örüp 2 sırada civeleğini yapıp kapatıyoruz. kalan ilmekleri de örüp son olarak da civelek lastikle kapatıyoruz. en üstte açık hali var şekerlerim....
Neyse ben cuma gecesine kadar bir tanesini bitirdim.Cumartesi sabahtan 1 saat ördüm.Sonra meşhur kemeraltı çarşına gidip keçe ,taç,broş iğnesi ,makas,çeşitli süs malzemelri aldım.kendi kendimi motive etmeye çalışıyorum.içimdeki canavar durmak bilmiyor .... pazar gecesi de 2 saat daha örüp bitirdim eldivenlerimi...çok güzel duruyor tavsiye ederim...keçelerim de bir sonraki yazımda olsun....şimdilik hoşçakalın şekerlerim....

6 yorum:

  1. Çok beğendim, harika olmuş:)

    YanıtlaSil
  2. bahar006 beğenmenize sevindim.

    YanıtlaSil
  3. Eline emeğine sağlık.Çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık arkadaşım çok hoş olmuş.annenizinde ellerine sağlık olsun.kolay gelsin , bende beklerimmmm :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  6. sevgili ada ve deniz teşekkür ederim
    sevgili gönülçelen teşekkür ederim
    sevgili Arzunun hobileri teşekkür ederim tabiiki de gelirim
    Sevgili örgüçantam beğendiğinine sevindim teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Buraya düşüncelerinizi yazabilirsiniz.Beğenileriniz benim için çok önemlidir...